torsdag 13 mars 2014

#FightCancer 1.0

Just nu är det mycket som händer i mitt liv, både i skolan och utanför. Förutom att sound of music verkligen är igång så håller jag på med ett projekt i skolan, en egenkoreograferad, egenproducerad dansföreställning som heter #FightCancer.
Med den vill vi gestalta den resa som de drabbade och närstående genomgår när någon får cancer. Det är ett starkt tema, och väldigt roligt att jobba med.
Gruppen är liten (vi är bara sex personer) men föreställningen är stor. 25 minuter lång kommer stycket att bli, men alla är naturligtvis inte på scenen samtidigt. Man ska både skapa material, lära ut och ta in, allt på samma gång, och även om det är roligt kan det bli mycket i huvudet.
Jag koreograferar främst en duett, och det är där jag lägger det mesta av krutet. Sen ska jag dansa ett solo och en trio, men solot har jag inte fått än så där har jag inte kunnat börja jobba.
Men det blir kul, en riktig utmaning, och förmodligen det sista jag gör i dansväg, så det är ingen mening med att spara på krutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar