söndag 26 juni 2016

Midsommar

Vilken midsommar det har varit!

Dagen började med att jag halkade i duschen och hade sönder mitt lillfinger. Eller ja, det blödde som bara den, stack ut åt konstiga håll och gjorde väldigt väldigt ont. Som tur är var det inte brutet, på sin topp sprucket, men förmodligen bara svullet. Och nu några dagar senare kan jag till och med röra på det.

Efter att jag plåstrat ihop fingret hoppade jag på cykeln och åkte hem till Mamma och Pär för midsommarlunch med släkten. Jag var ansvarig för dekorationen, så jag åkte dit tidigare och hängde upp vimplar, blåste upp ballonger och plockade blommor. När det var klart kom alla släktingar inklusive Dennis.

Efter lunchen åkte släkten iväg och vi hade någon timme innan middagen med vänner, och jag lyckades somna, så jag var sådär lagom pigg när folk dök upp. Men jag piggnade till så småningom och kvällen blev hur trevlig som helst. God mat, trevligt sällskap och många roliga historier.

Nu återgår vardagen till det normala, och nästa måndag börjar jag jobba på NWT, så till veckan blir det att plugga på.

På bilden ser vi vår fina midsommarlunch med hemgjord, sned midsommarstång, lite dekorationer (bland annat servettvikning) och Gammor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar