fredag 8 november 2013

Ännu en vecka

Ännu en vecka har gått, och nu sitter jag återigen i soffan hemma i Karlstad.
Det blir en kort visit den här gången, eftersom jag åker hem till Kristinehamn redan i morgon för att ha en väldigt försenad halloweenfest i lägenheten. Hela klassen ska komma och självklart är utklädnad ett krav, så jag ser väldigt mycket fram emot det.
Jag, Emma och Jasmine har en gemensam, fantastiskt bra och mycket hemlig utklädnad som jag lägger upp bild på nästa gång jag skriver.
Det nästan roligaste är att jag ska få sminka två av mina kompisar till Timon och Pumba vilket kommer att bli ett äventyr. Det var länge sedan jag lekte med mina ansiktsfärger och jag ser verkligen fram emot att få göra det i morgon.

Den här veckan har flutit på ganska mycket som vanligt, det har varit skola, jag har gymmat och allmänt bara levt Kristinehamnslivet.
Det som varit lite speciellt är att jag verkligen kommit igång med min kvartett nu som jag ska julsjunga med på stan. Vi har valt ut vilka låtar vi ska sjunga och övat in en del stämmor.
Men det bästa av allt är våran egen version av Juligen. Den kommer att bli så häftig, och framförallt rolig.
Det var så kul när vi kom på att vi kunde sjunga den, vi bara började sjunga och la på stämmor efter hand helt spontant. Det var lite som att vara med i Glee faktiskt. Mer sånt i vardagen!

En sak har förresten hänt den här veckan som sticker ut, vi hade stripaerobics i skolan med Jenny som lärde oss en koreografi. Det var svårt men roligt, och eftersom det dansades i klackskor kommer mina fötter att dö snart tror jag.
Men riktigt roligt faktiskt, en genre som verkligen passade mig. Allt vi gör i skolan är så mycket antingen jordnära eller innifrån så det var roligt att bryta av med någonting mer lättsamt och showigt. Ärligt talat är det nog i det jag trivs bäst, det utan en djupare tanke, det som man bara kan vara i för stunden och bli upplyft av.
 Stripaerobics är i alla fall väldigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar