onsdag 30 oktober 2013

Galna vänner och äventyr

Igår åkte jag tåg, eller försökte åka tåg i alla fall.
Eftersom det var storm i förrgår blev de tvungna att stänga av en del tågtrafik, vilket gjorde att jag blev tvungen att åka ersättningsbuss, som tog c.a. en timme längre än tåget, vilket gjorde att jag missade mitt tåg i Göteborg, och självklart var det sista tåget mot Karlstad den kvällen, så jag var fast i Göteborg.
Men inte länge.
Jag berättade för en vän hur det låg till, och hon och en annan vän fick en galen idé, dom skulle köra till Göteborg, hämta mig och sedan åka till Karlstad.
Och det gjorde dom, efter ett besök på statoil hade de en bil och sen bar det av mot Göteborg.
Sällan har jag blivit så lycklig som när jag mötte dom på stationen.
Det var så himla fint och underbart av dom, och jag blev så himla glad. Dom är verkligen de finaste människorna som finns i hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar