måndag 7 oktober 2013

Vad hände med fokuset?

Idag har det varit totalt kaos, i mitt huvud. Jag vet inte vad som hände, men mitt fokus var helt borta, ickeexisterande. Vi hade impro på morgonen, och jag tänkte hela tiden, jag kunde inte låta bli.
Det låter kanske inte som en särskilt dålig sak, att tänka, men det kan vara extremt hämnande. När man hela tiden tänker på vad man gör blir det plågsamt att improvisera, jag ifrågasätter varenda liten rörelse när jag hamnar i det läget, och då blir det inte kul.
Det blev inte bättre när vi sedan utifrån vårt personnummer skulle skapa en koreografi som vi sedan skulle visa upp, en uppgifts om någon annan dag säkert skulle vara fantastiskt rolig, men som idag bara blev hemsk.
Men det var bara att bita ihop och försöka släppa frustrationen som växte inom mig. Vissa dagar är sådana helt enkelt och det är bara att hantera så gott man kan. Så här i efterhand misstänker jag att det kan ha haft att göra med att jag sov väldigt dåligt i natt.
Streeten blev inte så mycket bättre. Stompen funkade och jag orkade hålla fokuset, men på hip hopen försvann det igen. Jag kunde inte koncentrera mig på övningarna och fick varken in uppgifterna i kropp eller huvud.
Som tur var hade jag väldigt roligt och lyckades därför ta mig igenom hela klassen trotts bristande fokuset.

Efter lektionen stannade vi kvar och stretchade och när jag hängde över mina ben märkte jag att det inte tog stopp halvvägs ner utan jag kunde fortsätta hela vägen och lägga pannan mot knäna. Det kunde jag verkligen inte innan jag började på KPS, så jag blev lite glad. Det är kul när man märker skillnad.

Sen lyftes dagen ännu mer när jag och en kamrat var på coop och bestämde oss för att idag var dagen av märkliga frukter, så vi köpta några goda frukter som ananas, mango och kiwi, och några som ingen av oss sett eller provat förut och gjorde ett fantastiskt fruktfat. Tillsammans med en kopp av mitt nya te blev det bästa eftermiddagsfikat någonsin.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar