lördag 19 oktober 2013

Låt människor vara!

Min klasskamrat Jonathan skrev förut idag ett inlägg på sin blogg där han berättade om hur han blivit trakasserad för sin läggning och att han nu blivit uthängd med namn och kontaktuppgifter i en nazistisk facebookgrupp där han blivit hotad.
Det är inte okej.
Jag blir så ledsen när jag hör om hur människor kan bete sig så illa, och hur människor kan hata en person de aldrig mött bara för att den personen råkar gilla killar, jag förstår det inte.
Jag kan verkligen inte förstå hur man kan bli så provocerad och upprörd över en annan persons läggnig.

Det har förekommit dödshot, och även om hoten kanske inte förverkligas är det ändå fruktansvärt att en människa ska behöva må dåligt och vara rädd. Dom hoten förföljer honom i vardagen och gör att han känner sig osäker, någonting ingen människa ska behöva uppleva.

Jag skulle kunna skriva en hel bok om det här, men eftersom jag är en aning upprörd i skrivande stund är det lika bra att jag avrundar nu, annars kommer det bara att spåra ur.

Mina tankar går i alla fall till stackars Jonathan och hans pojkvän, och jag hoppas att han polisanmäler de inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar