lördag 5 oktober 2013

Kanelbullens afton

Igår var det både kanelbullens dag och kulturnatta i Karlstad, mycket bra på samma gång, så därför skyndade jag mig mot tempelriddaren efter genrepet för att hinna se improvisommars föreställlning och möta upp mina vänner som var på besök i Karlstad över helgen.
Det var helt underbart att få träffa dom igen. Vi är ju faktiskt ganska utspridda, Erika i Linköping, Torbjörn i Örebro, Lisa i Karlstad och Johannes i Skara och jag i Kristinehamn. Den enda som inte kunde komma var Line, den mest utspridda av oss alla, som för tillfället bor i Frankrike.

Efter att vi sett klart på improvisommar, som både Torbjörn och Johannes var med i, begav vi oss hem till Lisa och drack te och åt bullar. Det var mörkt, regndroppar smattrade mot rutan, ljus flackade och allt var mysigt, perfekt och underbart. Det kändes som det brukar, fast ändå inte. Någonting var ändå annorlunda, vi var annorlunda, fast inte på något dåligt sätt.
Jag märkte hur mycket jag har saknat det här, att umgås med dom människorna, och jag hoppas att de kommer till stan snart igen så att vi kan göra om det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar