fredag 25 oktober 2013

Carina Chill

Igår, efter arbetet med maskerna begav sig hela klassen hem till en av våra lärare, Carina för att ha lite trevligt.
Hon bor i världens finaste hus utanför Kristinehamn tillsammans med sin man, vår teaterlärare, John och deras barn, och om jag fick bo i vilket hus som helst i hela världen skulle jag vilja bo i deras hus. Det är verkligen det coolaste huset i världen, förutom en pool, ett biorum och ett underbart luftigt kök är huset fullt av fantastisk konst.

Det första vi gjorde var att delas in i grupper och baka lite, sen när vi var klara med det fick vi gå på danspromenad.
Danspromenaden hade tre regler:
  • Alla svar är rätt
  • Gå i tystnad
  • Älska din dans 
Och liknade lite en tipspromenad. Man fick gå runt på hennes gård mellan en massa lappar som alla hade tre alternativ. Alternativen kunde vara rulla, hoppa eller snurra, och på varje lapp var det en rörelse som tillslut bildade en liten koreografi. Eftersom alla i gruppen valde olika alternativ skapade vi tre olika kombinationer som vi sedan visade upp för resten av gruppen tillsammans. Det var både spännande och lite jobbigt eftersom det var sjukt kallt och vi inte riktigt var klädda för det. 

Som tur var fick vi gå in igen så fort vi var klara, och då var det dags för bad i deras pool, fantastiskt kul. Vi spelade volleyboll (finns det något särskilt namn för det när man är i vatten?) och hade allmänt kul, sen blev det fika och prat, mycket mysigt.

Mina rumskamrater begav sig hem till karlstad för att sova hemma den dagen, eftersom de skulle påp ett trolltidermöte, vilket lämnade mig ensam i vår stora läskiga lägenhet. Jag var lite orolig för att sova där själv, tills mina fina vänner Malin och Sandra bestämde sig för att sova över. 
Det var inte helt fel med filmmys, och framförallt sällskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar