lördag 31 januari 2015

Livet fortsätter

Nu har jag varit hemma i några veckor, och vardagen börjar ta form igen.
Jag hade en vecka som verkligen inte var bra. Jag trivs inte med att vara sysslolös, så enkelt är det. Ledighet har jag inga problem med, men att bara driva runt utan någonting planerat, det fungerar inte för mig. Det gör mig tokig. 

Men nu börjar allt lösa sig och under förra veckan fick jag många positiva besked. För det första har jag fått jobb på Hammarö kommun som vikarie. Som det ser ut nu för både förskola, fritids och högstadie, men jag ska få mer detaljer till veckan. Sen har jag kommit in på en kurs på universitetet också.
Det är ingen särskild kurs, bara en 7.5 hp i moralens ursprung, men det är lagom start för att testa på universitetsformatet. 
Jag gillar att plugga, och det ska bli kul att göra lite uppgifter igen, att läsa på, att lära sig någonting. 

Men förutom det händer det inte så mycket, jag försöker göra saker i vardagen, baka, pyssla och så, men på något sätt känns det som om jag har ännu mindre tid för sådana saker nu när jag är ledig än när jag jobbade och gick i skolan. Det är märkligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar