tisdag 13 januari 2015

Dag ett som arbetslös

Nu är jag tillbaka i Sverige och jag är arbetslös för första gången i mitt liv.
Visst har jag haft sysslolösa perioder förut, men dom har inte varit långa och jag har alltid vetat när dom slutar, men inte den här gången.
Nu är jag sysslolös på obestämd tid, arbetslös (eller arbetssökande som är ett mindre deprimerande ord) och idag var jag för första gången på arbetsförmedlingen.
Jag är dock väldigt fundersam över vad jag ska med arbetsförmedlingen till, det enda dom sa var "Du har goda chanser att få jobb, skriv till oss hur det går varje månad, hejdå" men nu har jag i alla fall gjort det.

Nu är det enda jag kan göra att söka jobb. Massor av jobb. Det enda jag funderar  på är hur jag ska strukturera mina dagar. Hur mycket tid är rimligt att lägga på jobbsökning varje dag? Vad ska jag göra med resten av tiden? Jag känner mig redan rastlös och har precis letat upp min stickning bara för att ha någonting att göra....

Jag tycker verkligen inte om att inte veta vad jag ska göra, om jag inte har någonting inplanerat känns allt bara som ett enda stort oändligt mörker, men men, det är ju ingenting att göra någonting åt.
Jag ska försöka att lägga upp bilder och skriva lite om amerikaresan också snart, ska bara komma till skott med att lägga över bilderna i datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar