måndag 4 juli 2016

Första arbetsdagen avklarad

Nu har jag haft min första jobbdag på NWT, vilken upplevelse alltså!
Jag har lärt mig hur mycket som helst och har faktiskt skapat tre sidor, varav en kommer att vara med i morgondagens tidning. Det ska bli så kul att se det jag skapat i tryck.

Min första vecka är en upplärningsvecka, vilket är tur för det är en hel del att lära sig. Redan vid 11 tiden kändes det som om mitt huvud var helt fullt. Det är så många kommandon, helt nya program och ord att hålla reda på. Som tur är tog jag med mig en anteckningsbok, bara utifall att det skulle komma till användning: det är nästan fullt. Jag blev tvungen att sätta post its med kortkommandon på dataskärmen för att kunna arbeta.

Jag ser redan fram emot att jobba imorgon igen, och lära mig ännu mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar