fredag 8 juli 2016

Första veckan

Nu har jag gjort min första vecka på NWT, och herregud var fort det gått.
Första dagen kändes som en evighet, det var så otroligt mycket att ta in att jag var helt slut när jag kom hem. Resten av veckan har dock nästan bara varit rolig, och dagarna har gått fort.
Jag har lärt mig otroligt mycket och flera av mina sidor och uppslag har varit med i tidningen, både NWT och några av NWT-koncernens andra tidningar.

Jag har aldrig tidigare reflekterat över hur mycket arbete det ligger bakom tidningars utformning. Redigeraren är både layoutare och typograf, samtidigt som man ska skriva ingångsord, korrekturläsa och ibland ändra bland rubriker, hämta bilder och välja ut notiser från tt.
Det är en massa jobb helt enkelt.

Det är tur att det är roligt. Jag hoppas verkligen att jag får arbeta kvar som vikarie eller så när sommaren är över. Fotot är från min första friredigerade sida, inte den roligaste sidan jag gjort, men jag fick i alla fall hämta bild och så själv vilket aldrig är fel!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar