tisdag 25 juni 2013

Auditionnerver

Jag blir så fruktansvärt nervös när jag gör auditions, och det är helt hemskt. Jag förstår inte vad det tar åt mig. Jag är nästan aldrig nervös för någonting annars, bara just auditions. Idag var jag och sökte till föreställningen Juleskurken, och gjorde sång och teateraudition. Sången började bra, trots att jag inte fått den ena låten jag skulle sjunga, utan fick lära mig den som en del av auditionen, och det gick bra, jag var avslappnad och det kändes lugnt, sen skulle jag sjunga låten jag övat på till en cd med bakgrundsmusik, och då kom nervositeten. Precis innan jag började sjunga kände jag hur mina knän började skaka, och jag menar verkligen skaka, så nervös blev jag. Jag vet att det inte är något farligt egentligen, jag har gjort auditions förut, jag har sjungit för Suzanne, regissören, förut och ändå blir jag lika nervös varje gång. 
När jag sjungit klart skulle jag spela en scen, och det gick verkligen inte bra. Jag vet inte vad som kom över mig, jag var så tråkig man kunde vara. Jag blev helt stillastående hela scenen, och det var så fruktansvärt tråkigt. Jag vet att det fanns så mycket jag kunnat göra, en massa saker jag kunnat intrigera med, men ändå gjorde jag ingenting. Jag stod stilla och dikterade. Dessutom höll jag i texten trotts att jag kunde den, vilket var väldigt onödigt. Nej, fy på mig, det här får inte göras om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar