torsdag 27 juni 2013

Shrek

Jag har precis kommit hem efter att ha sett musikalen Shrek på Wermland Opera, och den var helt fantastiskt bra. Jag har hört många som har sagt att den var bra, men jag väntade mig ändå inte det här, den var verkligen helt fantastisk. Scenografin var underbar med stora, kreativa och oväntade kulisser och kostymerna var nästan ännu mer fantastiska. Jag älskar att de inte bara klätt ut dom till djur, utan verkligen gjort någonting av kostymerna så att det går fram vad de föreställer, men det är ändå något mer. Kostymerna var nästan det jag tyckte bäst om. Skådespelarna var också fantastiska, deras energi var superbra och tillsammans blev alltihop verkligen en saga.

Efter föreställningen följde jag och mina kusiner med bakom scenen för att se hur det såg ut, och det var fantastiskt roligt. Det är något speciellt med att få titta bakom kulisserna på en föreställning man just sett. Jag har inte varit på operan sedan de byggde om, så det var också roligt att få se, det har verkligen blivit fint.
Det var väldigt roligt att få titta närmare på scenografin, allt dom har på scen är så smart gjort, hur de fäller ihop sakerna, hur de fungerar, när man tittar närmare förstår man plötsligt hur det fungerar, och dom aha upplevelserna är alltid roliga. Jag hade också turen att träffa på Shrek och fick känna lite på hans mask, den är verkligen helt otrolig, men det måste vara jobbigt att vara så täckt, inte bara hela ansiktet utan händerna också. Jag tycker att det är jobbigt att ha pålimmad näsa på trollvandringen, men det är ingenting mot Shreks mask.

Allt som allt en helt fantastiskt bra kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar