lördag 29 juni 2013

Inför hösten träning

Nu har jag börjat träna inför starten på KPS, och jag är trött, har ont, men det känns ändå bra. Idag provade jag tåskor för första gången när jag sprang, och det var faktiskt väldigt skönt. Fulare skor finns inte, men det var fantastiskt skönt för hälarna och det gick mycket lättare att springa, även om jag blev väldigt trött i vaderna. Sen är det stretch som gäller, jag stretchar både i samband med träningen och en halvtimme till en timme på kvällen, och det är faktiskt den skönaste delen av träningen. Jag tycker verkligen inte om styrketräningen, plankan är något av det värsta jag vet, men nu när jag har ett mål, och gör det av en anledning går det lättare. Jag har precis tagit hem en ny app också som gör konditionsträningen lättare, det är en app som går ut på att man blir jagad av zombies när man springer och spelar upp små meddelanden med vad som händer, lite som en talbok, och det var väldigt peppande faktiskt. Jag ser faktiskt fram emot att använda den igen, även om jag inte får springa på några dagar nu när jag börjat med tåskorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar