söndag 14 juli 2013

PIP, trollvandring och bistick

Nu är sommaren verkligen igång, pip är klart, trollvandringen igång och i morgon åker jag till Malmö för sommarens besök. 
Pip var en spännande upplevelse. Jag har bara varit på arvikafestivalen tidigare, en dag, och nu var jag med nästan hela veckan, som funkis dessutom, så det blev en helt ny upplevelse. Jag var med i något som hette hot team, vilket innebar att man inte hade några särskilda uppgifter för gruppen, utan vi skickades dit vi behövdes, jag fick alltså göra olika saker varje dag. En av dagarna satt jag still och gjorde ingenting på hela passet, och en annan stod jag i diket framför scenen. 
Torsdagen var den bästa dagen, för då var jag först ledig så att jag kunde se på Movits!, sen fick jag jobba diket på Maskinen och kunde lyssna på hela konserten, vilket var fantastiskt roligt. 


Efter att mariebergsskogen tömts på pip folk var det dags för trollvandringen att flytta in. Min premiär var i går, och det var riktigt roligt faktiskt. Sagan är bra i år, jag blir glad av att spela den, och den är rolig. Karaktären är rolig den med, och jag trivs verkligen med den. Jag tror det har att göra med att vi skapat den i år, det är inte en karaktär som alltid funnits, utan det här är min och min dublett Anna-Karins älva. Min premiärdag gick utmärkt, det flöt på och det var bra barn, så det känns bra inför när jag går på på riktigt. Jag spelar 52 föreställningar av trollvandringen i år. 52 stycken föreställningar som alla är c.a. 40 minuter långa, och varje gång ska man spela den med lika mycket energi, prestera lika bra och göra allt som om det var första gången. Det är en utmaning, men det är det som är roligt. Att pusha sig själv fyra gånger om dan och gå ut i skogen och leverera. Jag älskar det, och ser verkligen fram emot att spendera sommaren i mariebergsskogen. 

Jag måste bara berätta en sak som inte är superroligt med att arbeta i skogen, alla djur som väldigt gärna sticker, biter och i allmänhet attackerar en när man sitter där och väntar på nästa vandring. Igår blev jag så totalt attackerad att jag inte ens märkte att jag blev stucken av ett bi. Ja, jag blev faktiskt stucken av ett bi. Det har aldrig hänt mig förut, och det var inte alls så spännande som jag tänkte mig att det skulle vara. Jag märkte det inte ens när det hände, eftersom alla möjliga djur attackerade mig, Jag märkte det först när jag lämnade skogen och hade ont i armen, det kändes lite som ett stort blåmärke. När jag kollade närmare såg jag att det var svullet, och det visade sig att det satt en gadd kvar i, vilket tydligen betyder att det är ett bi som stuckit. Men nu har jag i alla fall blivit stucken en gång, det känns som något man borde uppleva åtminstone en gång i livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar