tisdag 16 juli 2013

Malmö dag 1

Nu är jag i Malmö och hälsar på min pappa Vidar, och det är väldigt trevligt. Det är så avslappnande att komma hit, så det blir verkligen semester på riktigt. 
Dagen har varit lugn och trevlig, vi började med en joggingtur, 4km, sen ett besök på triangeln (nya calingsjeans var inte helt fel) sen köpte vi med oss mat ifrån ett vietnamesiskt ställe som var hur gott som helst. Risnudelsallad med kyckling, helt klart den godaste sallad jag ätit. 
Efter maten bestämde vi oss för att gå på en konsert. Malmö stad anordnar nämligen gratis utomhuskonserter under sommaren, så vi gick till pildamsparken och lyssnade på ett band från Zimbabwe. Det var väldigt bra, och det var fantastiskt roligt att titta på alla i publiken. Många diggade med från sin plats, men några gick fram och ställde sig vid scenkanten och dansade loss, alltså verkligen släppte allt och dansade loss, det var underbart att se. 

Efter konserten promenerade vi genom den fina parken och mötte lite fåglar. Framförallt måsar, men några andra också. Fågeln på bilden ovanför den här texten fanns det bara en av, och den bar väldigt speciell. Jag har aldrig sett någon liknande fågel, och gångstilen var väldigt speciell. Den liksom nickade med huvudet så fort den gick, samtidigt som den vaggade stjärtfjädrarna fram och till baka på ett nästan teknadserieaktigt sätt. Mycket märkligt och underhållande. Jag kommer definitivt att spara den gångstilen i huvudet och hoppas att jag får användning för den någon gång. 

(Jag har äntligen blivit av med den irriterande bigadden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar