torsdag 31 juli 2014

Ansiktsvård och sminktortyr

Nu är jag inne på andra veckan av trollvandring, och min hud mår redan förskräckligt. Det är ju inte nog med att vi har fetsmink som aldrig går bort, utan vi limmar direkt på huden för att kunna sätta på lösnäsorna. Limmet är specialanpassat för lösnäsorna, men det är inte helt snällt mot huden.

Så för att skona huden har jag nu inköpt en moisturizing ansiktsmask på burk från Body Shop och en hög av engångsansiktsmasker från Åhlens. Jag tänkte att det är bäst att testa vilken som funkar bäst innan jag köper en större tub. Målet är att använda en rensande ansiktsmask minst två gånger i veckan, och den återfuktande när jag känner att det behövs. 

Jag har också köpt mig en nagelkur som ska användas i några veckor. Mina naglar går ju sönder hela tiden, och det skulle vara okej om det inte gjorde ont och om inte nagellack var något av det bästa jag vet. 

Idag provade jag den orangea längst till vänster. Ser inte fotot lite ut som ett reklamfoto för övrigt? 


Idag har det förresten varit fulla föreställningar till skillnad från förra veckans publiktorka. Det är väldigt spännande att gå från föreställningar med tre/fyra barn till 37. På riktigt, 37 i publiken idag, underbart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar