fredag 24 oktober 2014

Ledig men produktiv

Idag har jag haft en ledig, men väldigt produktiv dag.
Jag gillar inte riktigt att ha lediga dagar här, för det känns som om jag borde göra någonting vettigt, men tills jag har mitt NI nummer finns det inte mycket jag kan göra, och ibland måste man få ta en lugn dag hemma också.

Jag har i alla fall lyckats både totalt omorganisera och omöblera mitt rum, har fått en klädhängare så jag behöver inte längre leva ur en resväska, och träna.

Och tänka.

Jag har tänkt massor på mig själv, hur jag är och vad jag vill förändra. Jag har skrivit en lista på mål som jag ska försöka uppfylla. Dom inkluderar allt från träning till att slänga kläder till vilka vänner det kanske är dags att ge upp kontakten med.

Det svåra är nu att faktiskt försöka ta tag i allt som låter så enkelt och bra i mitt huvud.

Den första jag ska försöka ta tag i är att förbättra min sömn, och det innebär att 1 timme innan jag går och lägger mig ska jag ställa larmet och lägga bort telefonen, långt bort, typ andra sidan rummet.
Sen ska jag läsa, eller eventuellt om det krisar lyssna på en talbok i iPoden, men helst läsa.

Sen ska jag låta bli att snooza på morgonen också.
Hur det ska gå till har jag inte riktigt listat ut än, men om jag lägger mobilen på andra sidan rummet kan det ju hända att det hjälper. Sen överväger jag att ladda ner ett mattealarm också, ett sånt där man måste lösa ett pussel för att kunna stänga av larmet, men det är en sista utväg.

Om det går riktigt bra kanske jag till och med slänger in lite morgon yoga/pilates eller en härlig promenad i Victoria park. Men just nu är det bara önsketänkande.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar