lördag 20 juni 2015

Midsommarjobb

I går var det midsommar, och för första gången jobbade jag på midsommar.
Men jag jobbade med ett midsommarfirande, så det var otroligt mysigt.

Ferieungdomarna hade sina gammaldags kläder som vanligt, och för att smälta in hade jag och min kollega också det. Långa kjolar är svåra att gå runt i!
Hela gårdagen fixade vi med midsommarstången och att få se den resas idag var väldigt trevligt, jag blev nästan lite stolt.
Sen höll vi sätervallen öppen för pyssel och tävling i gammaldags lekar.

Efter midsommarfirande åkte jag hem och väntade på Dennis som slutade lite senare än mig.




När Dennis väl kom lagade vi en midsommarinspirerad trerätters middag, hur mysigt och gott som helst. Ingen av oss orkade direkt dra ut på någon fest, så mysmiddag var hel perfekt. 
Jag varnar direkt för att det kommer en massa bilder på mat nu, men midsommar är en otroligt matcentrerad högtid! 



Till förrätt åt vi löjromstoast med en liten
 ananas/lime fördrink.


Till huvudrätt blev det ett blandat midsommarbord


Lite nöjd med midsommarpyntet jag gjorde faktiskt. Inte ofta 
jag tar mig tid och pysslar nu för tiden. 
Jag fick ingen bra bild på efterrätten, så jag utelämnar den, men 
vi åt brownies med grädde och en liten sverigeflagga i.
Browniesen var för övrigt superenkla att göra, tog inte mer än
tio minuter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar