söndag 5 januari 2014

Skidåkningsinspiration

Jag är precis hemkommen efter en kort skidsemester i Branäs. Snön har inte varit den bästa men den har ändå varit helt underbar. 
Det är någonting med skidåkning som bara rensar huvudet och gör att man bara kan släppa allt som är hemma och vardag. Tid existerar inte riktigt på samma sätt som det gör vanligtvis, vilket är väldigt trevligt. 
Man behöver heller inte tänka något utan kan låta huvudet vara helt tomt och fritt. 

Resan har faktiskt gett mig inspiration till lite kostymdesignidéer som jag ska sätta mig ner någon dag och skissa ner. Det ser helt fantastiskt ut i mitt huvud, men vem vet om det funkar på papper, och framförallt i verkligheten. 
Framförallt vet jag inte riktigt hur jag ska kombinera mina idéer. För tillfället är mitt huvud nämligen en blandning av 20-talets England och 1500-talets Rom, kombinationen kan bli katastrofal eller fantastisk, det återstår att se! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar