onsdag 8 januari 2014

Sound of music

Nu har vi kommit igång på riktigt.
I helgen var det rep och på måndagen vad jag med för första gången, och det var fantastiskt roligt. Vi repade med alla barnen och dom är så fantastiskt duktiga.
Dessutom fick jag i hon som spelar Marias frånvaro sjunga nästan hela Do Re Mi, vilket också var väldigt roligt. Det är ju inte det jag egentligen är där för att göra, men det var ändå väldigt trevligt. Jag har inte sjungit så på flera år känns det som, och det var skönt och lite befriande på något sätt. Det väckte helt klart de gamla musikaltankarna till liv.
Men att vara regiassistent är inte helt fel det heller, jag kan inte låta bli att tycka att det är roligt att göra repscheman, anteckna och allmänt hålla koll, det passar mig.
Jag är i alla fall fortfarande, två dagar efter repet, uppfylld av sound of music lycka och ser verkligen fram emot våren och sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar