torsdag 12 mars 2015

Maltes Minuter

I Karlstad var det igår premiär för föreställningen Maltes Minuter, en analog monolog med en digital final baserat på youtubesuccén Maltes minuter.
Helt fantastiskt bra var det!
Det var allvarligare än jag väntat mig, men fortfarande fyllt av humor. Jag skrattade högt flera gånger, och jag har inte för vana att skratta högt. Jag är faktiskt otroligt tråkig som publik, jag ler mest på insidan.

Vi har varit med lite grann hela familjen faktiskt, mamma har koreograferat, Pär har varit rådgivare och idémaskin och jag har bidragit med en byrå och en bok.

Nu är det dock tillbaka till plugget! Jag har precis skrivit rent mina anteckningar från tisdagens föreläsning om moralens ursprung. Otroligt intressant faktiskt, och riktigt bra föreläsare. Ingen powerpoint heller, kan det bli bättre?
En föreläsare som kan trollbinda publiken utan hjälpmedel är verkligen den bästa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar