tisdag 12 april 2016

Finbesök

Nu har vi katterna på besök igen och de stannar ända till söndag kväll.
Dom verkar som tur är känna igen sig och har hittills varit väldigt lugna. Tyvärr har jag inte hunnit ta några fina bilder än!

I övrigt ligger fortfarande mycket av mitt fokus på uppsatsskrivande, och vi börjar faktiskt närma oss slutet av tunneln. Faktadelen är helt klar nu i alla fall, så nu är det bara inledningstexterna, analysen och resultatkapitlet kvar.

Sen har grafisk design fått lite fokus, och vi hade skisseminarium idag där vi presenterade moodboard över vår egen stil och över företaget samt exempel på tidigare kampanjer och kampanjer från konkurrenter.
Det var ganska trevligt, och alltid roligt att få se vad alla andra skapat, men gruppen var så stor att vi inte hann med att prata på djupet om någonting.
Som tur är börjar jag få ett ganska färdigt koncept, det är bara fråga om att kunna skapa det,
Mina bristfälliga kunskaper i adobe suite begränsar mig fortfarande, och även om vi lärt oss mycket kan vi ju inte allt.
Men det löser sig tillslut på ett eller annat sätt.

Nu ska jag fortsätta skriva tenta och äta popcorn. Vi tog faktiskt med micropopcorn till skolan idag och poppade, perfekt plugg tilltugg!

Bilden är från min och Emmas kvällspromenad i går kväll i pildammsparken, det var hur fint som helst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar