torsdag 7 april 2016

Uppsatsskrivande för hela slanten

Just nu skriver vi uppsats för fullt. I tre dagar har vi suttit i skolan från morgon till kväll och bara skrivit. Vi är inte uppe i 20 sidor än, men inte långt ifrån. Det känns faktiskt väldigt skönt att vara igång. Jag har varit lite rädd för skrivandet, att det ska gå långsamt och vara svårt, men även om det är väldigt tekniskt och lite svårt att förstå ibland så går det faktiskt väldigt smidigt. Ungefär såhär kan det se ut:

"Framställningen av gummiklichéer med indirekt metod har fyra steg. Först tillverkas en spegelvänd metallkliché bestående av magnesium eller zink. Därefter präglas en rättvänd plastmatris utifrån metallklichén med hjälp av värme och tryck. Med hjälp av en plastmatris värmepräglas den spegelvända gummiklichén.Till sist slipas ojämnheter från undersidan bort. "

Förutom att skriva uppsats har jag hunnit med både networkmingel och en föreställning. 

Föreställningen var Olof Wretlings Till häst genom västerbotten, hur bra som helst. Jag känner Olof privat, men har inte sett hans föreställning än så det var på tiden. Jag hann dessutom med att träffa honom lite efter föreställningen vilket var väldigt trevligt. Det är inte så ofta man träffar på värmlandsbor här nere i Malmö. 

Sen var det mingel efter skolan igår med fokus på networking. Det var ganska misslyckat faktiskt. 
Hela teknik och samhälle delen var inbjuden, men inga av dom företagare eller alumner som var på plats hade någonting med vår utbildning att göra. De var antingen dataingengörer, it-ekonomer eller spelutvecklare, kul...
Dessutom var den gratis maten dom lockade med inte alls mat, utan mackor. Vi stannade dock kvar och lyssnade artigt på alla datamänniskor. 

Här är skolan där jag spenderar all min vakna tid. Där de två träden är finns en underbar takterass. Imorgon tror jag dock att jag överger Niagara och beger mig till b
iblioteket istället. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar