söndag 3 april 2016

Två fulla veckor

Nu var det två veckor sedan jag skrev, och sjukt mycket har hänt.
Jag har pitchat salladsbaren, åkt hem till Karlstad och träffat vänner och släktingar, skrivit tenta, deltagit i en fokusgrupp om kritiskt skapande och haft mamma på besök.

Först pitchade vi som sagt salladsbarkonceptet vi jobbat med de senaste veckorna. Jag kommer nog att skriva ett eget inlägg där jag berättar lite mer om vad det är vi faktiskt tagit fram.
Men jag kan i alla fall säga att vi fick väldigt bra feedback och bara lite småsaker att korrigera. Jag är faktiskt väldigt stolt över det vi skapat, och jag tror att det skulle hålla i verkligheten.

Sen tog jag efter en liten firarfika med mina medkreatörer tåget till Karlstad, och väl där skulle jag direkt på ett möte. Det är nämligen så att jag är med och producentassistentar en jubileumsföreställning av Karlstadrevyn Cabary som kommer att spelas i augusti/september.
Det var väldigt roligt att känna att vi är igång, vi hade nämligen inte bara möte med producentgruppen utan också ensemblen, vilket gav lite feeling för vad det är vi skapar.

Veckan hemma gick snabbt, men jag hann med att luncha med Gammor, fira Mormors födelsedag, träffa mina gamla gymnasievänner och grilla lite korv med en mycket trevlig familj som min familj brukar umgås med.
Jag hann dessutom med att gå på en visning för en fantastisk 2:a som vi tackade ja till i veckan. Så om några veckor flyttar vi tillbaka alla saker till Karlstad.



Väl hemma var det tentaplugg igen, eftersom vi i tisdags skrev tenta i kursen Grafisk produktion. Det var en riktigt hemsk tenta, och den är upplagd så att man måste få 60% rätt på varje lärandemål, och eftersom vissa lärandemål endast hade en fråga kunde man alltså kugga hela tentan för ett felsvar.
Kul.
Men jag gjorde mitt bästa, och nu är det bara att hålla tummarna.


Efter tentan var det dags för den obligatoriska tentaölen på Vigårda, och efter det lite shuffelboard och dart på Interpool.

Som tur var blev det ingen lång kväll och jag var hemma innan tio, jag hade nämligen träff med en fokusgrupp dagen efter.
Jag blev nämligen tillfrågad efter salladspitchen om att vara med i en masterstudents fokusgrupp som skulle diskutera kritiskt skapande, och jag tackade ja.
Det var väldigt kul att känna sig utvald, och det känns lite roligt att veta att mina tankar och idéer kan lägga grunden för en helt ny högskolekurs.

Sen kom mamma! Hon har inte hunnit hälsa på förrän nu, men ville hinna hit innan vi flyttar så det fick bli den här veckan.
Det var så mysigt att ha henne här, och väldigt roligt att få visa henne hur mitt liv ser ut här.
Vi kommer väldigt bra överens mamma och jag, och vi har pratat nästan konstant i tre dagar.
Förutom att prata hann vi med att se Billy Elliot. Above and Below och besöka emporia. Och lite shopping.
Vi gick också till konsthallen där vi var helt ensamma och satt och pratade i säkert en timme om vad vi tänker och tycker om konst och vilka projekt vi skulle kunna tänka oss att ge oss på tillsammas i framtiden. Många idéer föddes och vi får se vilka som kan tänkas bli verklighet.


Nu har hon åkt igen och mitt liv börjar återgå till det normala. Jag har mycket mer att berätta, men det får bli i ett annat inlägg för det här blev väldans långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar