söndag 6 mars 2016

Det lättar upp

Både vädret och livet lättar upp lite just nu.
Det har varit så sjukt mycket i skolan, men nu blir det mindre några veckor framöver. Eller mindre lektionstid och mer eget arbete i alla fall.
Det är skönt, för då har jag lite mer tid för den annalkande tentan som nu bara är några veckor bort.

Jag hinner förhoppningsvis med att träna lite mer också, vilket behövs. Jag har inte hunnit iväg på hela den här veckan, och visst, plankan på golvet bredvid soffan i all ära, men det går inte upp emot ett riktigt gympass.
Nu har jag dessutom lovat en vän att hjälpa henne komma igång med sin träning och lägga upp en träningsplanering.

Helgen hittills har varit ganska bra. I fredags hade vi drinkkväll, och det var hur kul som helst. Först var vi hemma och gjorde egna drinkar (whisky sour är min nya favorit) och sedan drog vi ut till grand och dansade.

Tyvärr var jag lite förkyld när vi gick ut, vilket gjorde att dagen efter blev väldigt jobbig, så lördagen spenderades på soffan. Som tur är mår jag mycket bättre idag och har bara lite ont i halsen.




Jag har dragit fram alla mina gamla träningstidningar för att få lite inspiration till min kompis träning.
Sen blir jag rätt inspirerad själv också av att läsa dom, särskilt nu när det snart är dags för springträning.
I år ska jag springa milen, oavsett hur långsamt det går. Min vad är äntligen återställd (vad det verkar) så nu ska jag våga mig på lite hårdare träning.
Jag har också tränat mina knän mycket, så jag hoppas att dom håller lite bättre.

Målarböcker för vuxna kan förresten vara en av världens bästa uppfinningar, så mysigt och avslappnande att sitta och fylla i. Det är min favorit bliavmedstress grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar