tisdag 15 mars 2016

Drunknar i flexografi

Just nu har jag två stora projekt i skolan som tävlar om mitt fokus, tryckuppsatsen och tentan (salladsbaren har fått komma i andra hand lite, eftersom en av våra gruppmedlemmar är bortrest).

Jag hinner i princip inte med någonting annat än att plugga, äta och sova, och om jag har tur träna.
Det är tufft, men över om några veckor.
Igår hade vi dock en lektion som bröt av lite, en workshop i kritiskt skapande. Kritiskt skapande är lite svårt att beskriva, men för den som vill läsa mer finns en bra artikel här.

Vi fick prata om konceptet och sedan skapa någonting grafiskt utifrån det, väldigt roligt. Jag och tjejen jag jobbade med valde att jobba med papper och pennor och skapa mönster utifrån ritade ramar, hur kul som helst.
Ibland behöver man få släppa loss det kreativa lite.

Idag blir det dock mindre kreativt. Jag började dagen med ett gympass, måste erkänna att det tar emot lite att gå upp tidigare för att gå till gymmet, men det är enda chansen om jag ska hinna just nu, och nu blir det insamling av forskning kring flexografi fram till klockan fem.
Vid fem ska jag träffa två klasskompisar och tentaplugga.

Som sagt, vila får jag göra någon annan gång.


Såhär såg det ut på workshopen. Jag förstår att det ser ut som kludd, men
det finns en tanke med varje färglagd del. 


Lite färg och mindmaps gör verkligen tentaplugget roligare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar