lördag 12 mars 2016

Sköna helg

Den här helgen har verkligen varit efterlängtad.
Jag har varit så trött den här veckan. I onsdags (tror jag det var) somnade jag halv tio. Jag brukar vanligtvis lägga mig vid elva, så att somna så tidigt är ovanligt.

Idag har jag inte gjort någonting vettigt, och det har varit hur skönt som helst. Ibland behövs dom dagarna. Jag avslutade dessutom kvällen med lyxmiddag: ugnsbakad fläskfilé med sötpotatispommes, hur gott som helst. Ett rött masi vin till var inte heller helt fel.

Imorgon blir det dock tentaplugg igen. Det känns helt overkligt att det är tenta om två veckor (!!!!!!) jag känner mig verkligen inte redo. Jag är fortfarande inte säker på att jag förstår vad den här kursen handlar om, och ingen annan verkar ha gjort det heller. Den totala förvirringen som råder i klassen gör verkligen att allt känns jobbigare.

Egentligen hade jag tänkt gå på pilates imorgon, men passet bokades upp så snabbt att jag inte hann, och nu står det fler i kö än det är folk på passet. Det kanske får bli ett vanligt gympass istället, om jag orkar. Det skulle faktiskt vara ganska skönt att inte lämna lägenheten imorgon.
Jag har haft en riktigt bra träningsvecka den här veckan. Jag har testat tre nya träningsformer: spinning, zumba och bodybalance, och jag lyckades klämma in ett "backtrännings" pass på löpbandet. Det är ju snart dags för utelöpning, så det är lika bra att börja löpträna på bandet.

Jag gick förresten på bio med Dennis i fredags och såg Star Wars, såå bra! Helt klart över förväntningarna. Biopopcorn är för övrigt det bästa som finns.

Jag hade ingen annan bild, så det får bli en matbild. Och ja, jag är medveten om att det inte alls ser lika aptitligt ut på bild som i verkligheten, men tills jag skaffar en bättre kamera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar