måndag 22 september 2014

Vad ska du göra i England egentligen?

Det är några frågor som alla människor verkar ställa mig för tillfället, och jag tänkte att jag skulle besvara dom en gång för alla.

Vad ska du göra i England?

Jaaa... främst ska jag uppleva. Ta in så mycket som möjligt av kulturen och bara njuta. Sen i andra hand ska jag söka jobb, men det är inte det som är det viktigaste. Jag åker inte hit för att jobba.

Men är det inte svårt att få jobb?

Jo, det är otroligt svårt. Det är hög konkurreras, och det faktum att jag inte jobbat i England tidigare är inte till min fördel, men som jag nämnde tidigare, jag är inte här för att jobba, jag har en plan B (och C, D och E) som innebär att jag ger upp mitt jobbsökande och ger mig ut och reser genom Britannien, kanske till Scotland, eller Wales. Det är inget nederlag i så fall, det är bara ett annat typ av äventyr.

Hur länge stannar du?

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning. Jag har inte bestämt någonting alls. Det kan bli en månad, det kan bli ett år. Jag vill inte riktigt planera någonting innan jag vet hur jag trivs. Vem vet, om en vecka kanske jag får sån hemlängtan att jag inte står ut, eller så kanske jag får akut tandvärk och måste återvända för att utnyttja det fantastiska frisktandvårdsavtalet jag tecknat.

Varför England?

För att jag ÄLSKAR England. Varför kan jag inte svara på, för jag vet helt enkelt inte. Jag bara gör det. Det är någonting med hela kulturen som lockar. Idén att flytta till just England har legat i bakhuvudet i en herrans massa år och nu var det dags.

Varför Bristol?

Det är faktiskt en rolig fråga, jag hade nämligen själv glömt varför tills häromdagen. Från början hade jag tänkt att flytta till Cardiff, Wales huvudstad som inte ligger långt från Bristol. Jag har nämligen följt en TV-serie som heter Torchwood, en spinoff på doctor who, som utspelar sig i Cardiff, och jag föll för staden.
Pappa Pär hörde av sig till några bekanta i England som bodde i Bristol och frågade lite om Cardiff. Dom sa att det inte alltid är så trevligt där, att det kan vara lite osäkert som ensam tjej, men rekommenderade Bristol, Kulturmetropolen, och nu är jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar