söndag 28 september 2014

Vän med sig själv

Just nu spenderar jag mycket tid för mig själv. Jag handlar själv, äter själv, sover själv, jag gör helt enkelt allt för mig själv, med mig själv.
Det är inget konstigt med det, jag brukar tycka att det är ganska skönt att vara ifred, men när man spenderar så mycket tid ensam måste man liksom umgås med sig själv.

Att umgås med sig själv kan vara hur härligt som helst, men man måste se till att bli vän med sig själv. Man måste förlåta, ta hand om och bry sig om sig själv, annars blir det hemskt. Då och då hamnar man i negativa tankar och nedåtspiraler, och om man går för djupt i det blir det omöjligt att umgås med sig själv. Det blir hemskt och jobbigt.

Jag måste därför bli vän med mig själv, på riktigt, och i det ingår att tycka om sig själv, vilket inte alltid är det lättaste, men väldigt, väldigt viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar