torsdag 28 maj 2015

Äntligen över

Nu är sökningarna över, äntligen!

Ö:a grevie var ganska trevligt, sången gick sådär och texten över förväntan. Jag kom dock inte in utan blev reserv. Tråkigt, men ingen stor sorg.

Wendelsberg däremot, vilken vacker skola! Hur vackert som helst med skog och natur runtomkring. Och byggnaderna, vackra och utsmyckade som bara den. Huvudbyggnaden kallas slottet och jag förstår verkligen varför.

Stämningen var dessutom fantastisk. Vilken känsla! Vi delades in i mindre grupper som gjorde proven tillsammans och fick två elever från skolan som var med och peppade oss och värmde upp med oss.
Vi lekte en massa teaterlekar och stämningen var otroligt avslappnad. Dom lekte en lek med oss som heter zip som går ut på att man skickar en zip till kamraterna bredvid en, zap tvärs över och säger boing för att skicka tilllbaka till avsändaren. När vi kunde den bytte ledarna ut det mot knull, knulla och knullilulla.
Det kanske låter töntigt, men i en pressad auditionsituation med okända människor kan en sån grej verkligen få en att slappna av.
Efter det var gruppen superavslappnad och ingen behövde hålla tillbaka någonting.
När vi sedan gjorde leken tre saker som går ut på att gruppen säger "tre saker" sen ska en person säga vilka tre saker personen till vänster ska säga och så måste den svara det första som dyker upp i huvudet, exempelvis:

"Tre saker"
"Som finns utomhus"
"Gräs, katt, strumpa"

När vi lekt den en stund fick en av tjejerna tre saker som är stora och svarade "Kuk, snopp, fitta" Efter det spårade det ur lite och alla gick runt och sa det högt hela dagen.

Sången och texten gick bra tillslut i alla fall. Jag hade lite svårt att höra pianot, men jag fick verkligen feeling i texten och hittade någonting som jag inte hittat förut, och uppenbarligen gick det hem, för jag gick vidare till dag två, och det var det bara 35 av 150-200 sökande som gjorde.

Dag två hade vi dansaudition, som gick superbra, grupparbete och en sång till. Sången gick hetl okej, men pianisten spelade den i slow motion och den är ganska svår som den är så jag hade svårt att hålla ut tonerna hela vägen.

Och så kom jag ju inte in heller, jag blev reserv. Jag är sjukt stolt och sjukt besviken samtidigt.
Nu är det bara att vänta på bjärnum, men jag har inga jättestora förhoppningar där om jag ska vara ärlig.



Alltså ärligt, hur vackert är det inte? Jag dör lite...


Jag var tvungen att ha med ett sushi kort, jag är nämligen lite kär i
sushistället på Göteborg centralstation! att man dessutom kan köpa
sig en starbucksdricka till gör inte direkt saken sämre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar