lördag 9 maj 2015

Nya kulturella upplevelser

Det är inte varje dag man går på bänkpress, men idag var en sådan dag.
En vän till mig var med och tävlade på KAK, så jag tog med mig mamma och bildade en liten fanclub.
Det var faktiskt riktigt roligt att se, särskilt dom som lyfter riktigt tungt. Det tog lite tid innan jag förstod alla siffror som visades på väggen.

Efteråt åkte jag ner till stan och kollade in karlstaddagarna som pågår nu. Det skulle vara rea på clinique produkter bland annat, men det var verkligen ingenting att ha, även om jag älskar clinique.

Nere på stan tog vi en kaffe i solen och helt plötsligt ställde ett band upp och det kom en massa lindy hop dansande par, underbart! En av dansarna var dessutom en bekant till mig, så det var riktigt trevligt.

Jag blir så glad när jag tittar på lindy hop, det ser så fantastiskt roligt ut och man blir bara lycklig i själen. Jag blev dessutom otroligt sugen på att lära mig att spela banjo! Vi har ju några här hemma, så det är ju bara att sätta mig ner och testa någon dag när jag får tid.

Jag ska försöka ta någon lindy hop workshop snart, det vore så himlarns roligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar