fredag 1 maj 2015

Valborg

Valborg vad kallt och regnigt, men trotts allt trevligt.
Jag spenderade kvällen tillsammans med Dennis, först i Mariebergsskogen med körsång, tal och brasa och efter det ett glas vin i stan. 
Men det var kallt. Jag hade strumpbyxor, jeans, långa strumpor, långärmad tröja, fleece, hoodie och jacka och ändå frös jag. Det var så långt mellan brasan och avspärrningen att man inte ens där kunde få någon värme. 
Det var i alla fall varmt på Harrys, som tur var. 

Jag passade också på att köpa en ny springtröja. Jag har bara en långärmad, så när den är i tvätten är det inte särskilt roligt. Jag hade jättetur och hittade en underbar under armour tröja för 190kr på stadium outlet och jag är lite förälskad i den. Förutom att den är mjuk och skön har den en dragkedja som går långt ner och långa ärmar med tumhål. Den går dessutom ner över rumpan trots att den är i XS vilket är ett stort plus. 
Jag invigde den förut, men det blev en väldigt kort springrunda eftersom jag fick otroligt mycket håll efter bara 2.1 km. Jag förstår fortfarande inte varför, men det var bara att avbryta och gå resten av vägen hem. 
Jag hoppas det går bra i morgon, för då hade jag tänkt bege mig ut till kilene eller skutberget och ta en lite längre runda (typ 5km). 

När man har nästan matchande tröjor 
måste man ju faktiskt ta ett kort! 



Man ser nästan nya springtröjan under jackan,
helt underbart med tumhålet. Även Björks gamla
noll-drop skorn syns lite, bättre skor finns inte! 

(Jag måste sluta ta kort i den smutsiga 
spegeln i tvättstugan) 

Jag är helt fast i den brittiska TV-serien
 Spooks just, så den fick också vara med på bild.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar