onsdag 29 april 2015

Firande på bergvik

Igår var jag med på projecta på bergvik och invigde den nya guldentrén.
Klockan 05:15 ringde min klocka och 07:00 samlades vi på högkvarteret. Efter det bar det ut till bergvik för att rigga upp, pynta och byta upp.
Det blev väldigt tjusigt måste jag säga med gulddetaljer på vita tält. Vi var dessutom alla i serveringspersonalen klädda i vitt med gulddetaljer, superfancy.
Efter det jobbade vi i princip hela dagen (fram till 20:00) med att servera cider, kaffe, snittar och salta pinnar.

Vi var fem stycken från projecta och hade sex stycken elever från Thoren buissnes school till hjälp. Det är kul att börja känna kollegorna lite bättre nu, det blir lite mer avslappnad stämning. Som tur är är de väldigt trevliga allesammans. Jag upptäckte dessutom att jag hade flera gemensamma vänner med min arbetsledare.

Det kom också en musiker som skulle underhålla lite som visade sig vara en bekant till mig som jag jobbat med massvis med gånger på värmlandsteatern.

Både NWT och VF var där och fotade oss, men vi fick bara vara med i VF. Dock hade dom lite problem med mitt namn. Jag stavar det första d:et i mitt efternamn med ett isländskt ð, alltså Viðarsdottir, men dom fattade nog inte riktigt vad jag menade och la in en bokstav som jag aldrig sett förut. Jag länkar till artikeln här.

På riktigt, vad hände med stavningen? Jag sa att det går bra med ett vanligt d...


Den fantastiska musikunderhållningen och de tjusiga tälten.

Kände mig ganska tjusig i mina guldhängslen, man borde
 få ha det oftare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar