måndag 27 april 2015

20 år och yngst

Idag var jag på en kurs för alla som är arbetsledare för kommunens feriearbetare, och jag var definitivt yngst. Näst yngst var min arbetskamrat Sara som är född några månader tidigare än jag.
Men det var intressant i alla fall, trotts att jag känner mig mer som en feriearbetare än en arbetsledare.
Jag hann dessutom med att träffa en gammal klasskompis från KPS som var i Karlstad över dagen för en universitetsträff, vilket var fantastiskt roligt. Jag saknar verkligen några av KPS människorna och hade jag tid och pengar skulle jag åka runt på en hälsa på turné direkt!

Jag har nästan packat klart inför morgondagens jobb också. 05:15 kommer jag att ställa klockan på i kväll, för 07:00 ska jag vara på projecta. Sedan ska jag jobba på Bergvik hela dagen fram till ca 22:00, så det kommer nog att bli en lagom jobbig dag.
Eftersom jag inte har godkänt kläderna innan den här gången måste jag ta med mig flera olika alternativ som dom kan välja ifrån i morgon. Jag har dessutom väskan full av russin och nötter så att jag ska orka med långdagen och för att slippa blodsockerfall.

Bilden har ingenting med dagen att göra, men jag hittade den förut och tyckte att den var ganska underbar. Den är från juldagen på Gunnar och Nisas altan, och jag skulle inte ha någonting emot att dricka vin på en solig altan med lite hundsällskap just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar