söndag 5 april 2015

Nej men om man skulle bli producent kanske

Det är svårt att bestämma vad man ska göra med sitt liv.
Jag har hittat en scenproduktionsutbildning i Malmö som jag inte kände till innan, som verkar fantastiskt bra. Man får lära sig grunder i ljud, ljus och teknik men också arbeta med hela teaterprocessen, planering, ekonomi, marknadsföring och jag har förstått att några tidigare elever gått åt producenthållet.
Producent är ett yrke som verkligen skulle passa mig, men jag vill inte bara hoppa på en utbildning utan att veta om den är bra. Dessutom finns det en ren producentutbildning på STDH, men dom tar bara in fyra personer vartannat år så frågan är om man kan konkurrera med dem?

Jag vet att några som har gått scenproduktionsutbildningen arbetar på Skånes Dansteater som tekniker och scenmästare, men det är ju inte riktigt det jag vill jobba med så jag har bett pappa prata lite med dom och fråga hur mycket fokus som ligger på just producentarbete och hur förberedande den är.

Varför måste det vara så himla svårt att bestämma sig för vad man vill göra?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar