tisdag 19 januari 2016

Terminstart

Nu har vi påbörjat vårterminen och haft kursintroduktion på de två kurser vi har nu, grafisk produktion och grafisk design.

Den ena kreativ och den andra teoretisk, med en stor uppsats som lärarna kallar SUPERUPPSATSEN, känns lagom betryggande.
Jag har börjat lite med grafisk design redan. Första uppgiften går ut på att skapa ett bokomslag inspirerat av Jekyll & Hyde och en företagslogga för ett bokförlag.Redan på första seminariet ska vi ha med oss 10 grovskisser på vardera uppgift, så jag blev tvungen att börja direkt.

Jag måste dock köpa lite fler kursböcker och läsa om boken innan jag kan gå in på djupet i uppgiften, men jag är supertaggad.

Den andra kursen är jag lite mer nervös för, med alla tentor och uppsatser, men jag tror att det kommer gå bra. Vi ska ha föreläsning i uppsatsskrivande på fredag och den kommer nog att klara upp saker och ting.

Jag återvände till den fantastiska blombutiken igen, fast jag glömde ta kort, och det är verkligen en av jordens underbaraste platser.
Så fint, och så många roliga växter. Jag fick med mig en kaffeplanta till köksfönstret och en murgröna till kökshyllan.
Dom överlevde dessutom en timme i gymskåpet, så jag är nöjd.

Jag saknar dock blommor i lägenheten, vi har bara gröna växter, så jag får återvända till Oasen (den coola blomsterbutiken) och införskaffa någon dag. Då ska jag köpa hem lite tulpaner också, jag känner att det börjar bli dags för det nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar