fredag 1 januari 2016

Gott nytt år

Då var det nytt år, och det firades med festligheter, god mat, mycket folk, lite livemusik och allsång.

Det har varit ett långt och mycket varierande år, 2015. Jag har haft några riktigt bra och några riktigt dåliga perioder. Här kommer en summering.

Året började i USA, med nyårsmiddag i en bil bredvid Santa Monica Pier och tolvslaget sovs förbi.
Hela USA-resan var helt fantastisk och jag blir fortfarande glad när jag tänker på den.
Valrossmöte, matande av tigrar, klappande av sengångare är svårslaget!




Efter USA kom jag hem till Sverige igen. Innan dess hade jag varit i England, så det var väldigt skönt att vara hemma, i alla fall de första veckorna.

Sen blev jag rastlös. Ströjobb som förskolevikarei och eventpersonal, bo hemma hos föräldrarna, allt var bara en väntan på att skolsökningarna skulle börja, på sommaren, på livet.

Skolsökningarna kom, och jag sökte Wendelsberg och Östra Grevie, reserv på båda.
Istället sökte jag scenproduktion på Malmö Högskola, utbildningen blev inställd.
Jag hade minst sagt otur.

Som tur var hade jag ett bra sommarjobb i Mariebergsskogen som projetkassistent. Jag fick fortsätta jobba med trollvandringen där jag varit i flera år, men istället jobba med produktionsbiten.
Och dessutom njuta av sommaren i Karlstad, som tyvärr var lite kall.


Sen kom antagningsbeskeden, och jag kom in på mitt förstahandsval (efter den inställda scenproduktionsutbildningen) Produktionsledare:Media på Malmö högskola.
Efter några osäkra veckor av lägenhetsletande hittade vi en perfekt etta centralt i Malmö och i slutet av augusti flyttade jag och Dennis ihop, i Malmö.

Utbildningen började, och var kanske inte riktigt vad jag väntat mig, men där fanns både bra och dåliga bitar. Jag vande mig mer och mer vid Malmö som stad, lärde känna människor och fick iordning lägenheten till ett hem.

Jag vet knappt hur jag ska beskriva tiden i Malmö. Det har varit många bra stunder, med kattvaktning, Dennis första teaterpremiär, utekvällar, trevliga middagar och mysiga hemmakvällar, men också många jobbiga stunder med tentaångest, ensamhet när Dennis har jobbat, frustration över utbildningen.

Och nu är jag framme vid nyår. Hemma i Karlstad igen på lite efterlängtad ledighet. Redo för det nya året och lite säkrare på vad jag ska göra i framtiden.
Gott nytt år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar