fredag 29 januari 2016

Effektiv fredag

Idag är det en ledig fredag, men jag har massor att göra inför den nya veckan, så någon slappardag blir det inte.
Nästa vecka är helt full av skola, med start 08.15 varje dag (verkligen inte min grej att gå upp klockan 06.00) och vi har massor av föreläsningar och seminarium.

Vid ett av seminarierna ska vi dessutom ha med oss massor av material (10 skisser på bokomslag, 10 skisser på loggor, en brief och en moodboard), och jag kommer inte ha tid att göra klart någonting under veckan, så jag måste fixa det nu i helgen. Som tur är har jag blivit klar med skisserna i alla fall efter en biblioteks-session.

Jag har förresten blivit helt förälskad i Malmö Stadsbiblliotek. Det är verkligen ett helt underbart ställe.
Det finns ett media-lab med macdatorer med stora skärmar, alla adobe programmen + en massa program jag inte hunnit utforska än.
Dom har också en enorm avdelning med kokböcker. Jag och Emma fastnade på kokboksavdelningen i nästan en timme häromdagen.
Men det bästa är dom fina utrymmena där man kan sitta och läsa eller plugga.

Bilden har jag lånat från Emma som den här månaden styr Malmö Students instagramkonto. Och ja, jag har dålig hållning när jag läser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar