söndag 8 februari 2015

Audition korre

Som det ser ut nu ska jag koreografera ett litet projekt på UNO i Karlstad med en gammal klasskamrat.

Det är väldigt amatör, men just nu känns det fantastiskt roligt! Framförallt för att jag nu till veckan ska få ha en audition för 12 stycken dansare, alla från sundstagymnasiets dansetta.

Det enda jobbiga är att jag i min förkylning inte orkar någonting. Jag kan liksom inte testa någonting i kroppen för jag har ingen ork. En chassé och jag ligger i en hög på golvet och hostar. Så jag försöker göra så mycket jag kan på papper.

Det blir verkligen ett äventyr att försöka det här på onsdag.

I värsta fall får jag hitta någon som hjälper mig och visar åt mig, så nöjer jag mig med att titta. Det viktiga är att jag får se dom.

Jag tänkte göra en kort del till musiken av och inspirerat av Newsies strejk dans. Den är perfekt, eftersom man kan få med både uttryck, improvisation och hur dom interagerar, förutom själva dansbiten då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar