söndag 8 februari 2015

Expert på walking dead

Just nu är jag dunderförkyld!

Jag lyckades knappt komma över den förra och så fick jag en ny som hela min familj verkar ha fått. Det var en lagom trött familj som tittade på mello igår, runt bidrag nummer två ville alla sova.

En sak har förkylningen i alla fall fört med sig, som jag inte är helt säker på är en bra sak, och det är att jag numera är expert på Walking Dead, i alla fall de första tre säsongerna.

I brist på annat att göra har jag sträcktittat mig igenom allt från Ricks uppvaknande på sjukhuset till hela kallabaliken med The Govenor.

Det är ju ändå en ganska bra serie, och av och till spännande, men jag menar, hur stor del av alla konflikterna bygger inte på att folk bara inte säger som det är egentlige. Antingen är det bara dom ganska osympatiska människorna som är superdåliga på att kommunicera som överlevt, eller så har manusförfattarna missat någonting.

Jag blir alltid tokig på serier där hela konflikterna bygger på att folk inte beter sig som vanligt folk. Dessutom har jag svårt att känna någonting för karaktärerna när dom börjar bli kalla och osympatiska. Vem bryr sig om dom dör när dom är kalla mördare som knappt ens bryr sig om varandra? Jag hejar ungefär lika mycket på dom som på mördarna i CSI....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar