måndag 23 februari 2015

Weekend i Malmö

Nu har jag kommit hem efter en weekend i Malmö.
Jag hade med mig Dennis ner för första gången, och lät honom träffa andra hälften av min familj. Nu har han bara Island kvar att se.
Det var regnruskigt och kallt, men ändå väldigt trevligt.

Vi åkte Malmö runt i bil och såg typ allt. Gjorde dessutom det mest turistiga man kan göra i Malmö och promenerade till turning torso. Vi passade dessutom på att provsmaka Malmös delikatess, falafel.
Jag kan inte fatta att gatumaten kan vara så billig i Malmö i jämförelse med resten av Sverige.

Vi testade dessutom en ny Karibisk resturang där jag inte varit förut, fantastiskt gott! Karibiska köket är verkligen någonting jag vill utforska mer. Dock är gumbo nog inte min favorit, lite för starkt för mig.

Jag passade också på att besöka den Engelska affären, vilket var ännu mer underbart nu efter min vistelse i England. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta Jaffa Cake i Sverige (ingefärskaka med sockerkakskonsistens) eller clotted cream. Lycka!

Trots att helgen var rolig så är det skönt att vara hemma. Jag har lyckats få ÄNNU en förkylningssläng. Vad är det för fel på mig? Det är väl så det går när man är förskolevikarie och kommer till en avdelning med 15 hostande barn...

I morgon får det bli till att boosta med ingefärsté igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar