tisdag 24 februari 2015

In i labyrinten

Just nu håller jag på och läser Sigge Eklunds bok In i labyrinten.
Fantastiskt bra! Det är verkligen en sån där bok som tar med en till en annan värld.
Jag har börjat komma in i läsrutinen igen efter att ha tappat det i några veckor.
Läsandet går verkligen i perioder för mig, vissa stunder kan jag inte finna någon läsro över huvud taget.
Egentligen förstår jag inte hur jag kan få läsro just nu, jag har ingen ro i övrig i kroppen. Jag blir tokig på att gå hemma, jag måste hitta ett jobb, typ NU! Jag passar inte för hemmafrulivet.

Kanske om det var mitt eget hem. Då vore det en annan sak. Och om jag bodde med någon jag älskade. Det skulle göra en stor skillnad.

Men just nu får Sigges fantastiskt välskrivna bok fylla tomrummet. Och ärligt talat gör den ett ganska bra jobb. Jag är verkligen helt fast. Jag avvaktar dock tills jag läst klart den med att kommentera vidare. Men just nu, halvvägs in hamnar den på top 20!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar