måndag 9 februari 2015

Ett svar vore drömmen

Jag har skickat så sjukt många ansökningar till olika jobb, och jag räknar inte med att få dom, för, ja, så ser verkligheten ut.
Men det vore så otroligt skönt om man fick svar. Hellre ett nej än ingenting känner jag.

När man inte får något svar alls känns det lite som, har jag ens sökt över huvud taget?

Jag vet att det inte är synd om mig, alls, för såhär är det för så många andra arbetssökande ungdomar i Sverige, som dessutom inte har samma support hemma som jag har, med föräldrar som ställer upp och låter mig bo hemma utan att betala hyra, men jag blir ändå tokig.

KAN MAN INTE BARA FÅ ETT NEJ?!?!

Det räcker liksom med ett mail där det står: "Tyvärr har vi valt en annan sökande, men tack ändå"
eller till och med det mindre artiga "Du fick inte jobbet".

Till och med bara ordet "Nej" vore att föredra. Bara någonting. Någonting som får det att kännas som om dom i alla fall fått ens mail, läst igenom ens CV.

Men nej, för så fungerar inte livet.



Har skrivit ett antal CV nu. Sådär många så jag börjar bli lite smått tokig och önskar att jag kunde ha en och samma för alla jobb, men nej, för så funkar det inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar