måndag 9 november 2015

Fars dag och födelsedag

Igår var det fars dag, och eftersom jag för första gången var i samma stad som min pappa på fars dag passade jag på att bjuda honom och hans fru på middag.
Det var fantastiskt trevligt, men jag måste erkänna att jag saknade min pärpa lite (pär + pappa = pärpa).

Eftersom jag fyller år på torsdag passade dom på att fira min födelsedag lite i förväg med att ge mig min födelsedagspresent. Jag fick en hövdingcykelhjälm.
Det är en av dom coolaste födelsedagspresenterna jag någonsin fått!
För dom som inte vet vad hövding är så är det en cykelhjälm som sitter som en krage runt halsen och löses ut, som en airbag, om man ramlar.
Perfekt för mig som cyklar mycket och är lite pryltokig.
Man sätter igång den genom att knäppa fast en knapp och så är man safe utan att behöva förstöra sin frisyr eller släpa runt på en otymplig hjälm.

Jag blev superglad för min hjälm, så kvällen har jag spenderat med att ringa och tacka gammor, mormor och morfar som var med på presenten.

Förutom det har jag pluggat. Tentan närmar sig med stormsteg och jag känner mig sjukt oförberedd. Det är så svår att veta vad som förväntas av mig liksom, och jag vet inte riktigt hur jag ska förbereda mig, utom att läsa igenom allt om och om igen.
Men men, det ger sig väl så småningom.

En hövdinghjälm, fast kragen är inte alls så stor som på bilden. Hur cool? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar