lördag 28 november 2015

Exchange Mocambique

Vilken vecka.
Jag har inte skrivit sedan i lördags, men jag har verkligen varit upptagen sedan dess.
Först och främst hade vi tenta i tisdags, och det var verkligen inte lika hemskt som jag hade väntat mig, men jag vet fortfarande inte om jag är godkänd.
Vi hade kamraträttning, så jag fick ju veta svaren direkt efteråt, men det är verkligen en tolkningfråga. 20 poäng borde jag ha, utan tvekan, men 23 poäng är godkänt så det beror på hur dom tolkar det. Vissa frågor har ju liksom flera svar, men dom hade inte tagit med alla alternativ i facit, så det återstår att se.

Som tur är har jag fått tillbaka allting annat, och allt var godkänt. Till och med lite plus i kanten här och var. Så jag är en lite lugnare människa nu än förut.

Sen var det fest i lund, för att fira att vi klarat av tentan. Det var riktigt roligt, även om det var väldigt trångt med så mycket människor i en liten studentkorridor.

Och nu är det lördag, och jag har precis kommit hem från föreställningen Exchange Mocambique. Jag är lite kluven till den. Det fanns delar i första stycket som var bra, men också delar som inte tilltalade mig alls. Jag mäter kulturupplvelser i känslor, och i det första stycket kände jag nästan ingenting för.
Det andra däremot var riktigt bra och handlade om barnlöshet hos män. Humor blandat med skönhet.

Efter föreställningen minglade jag lite och träffade en kvinna som var väldigt trevlig. Vi pratade som hastigast om min utbildning, och hon berättade att hon jobbar på dansens hus och sa att jag kan höra av mig till henne om jag vill ha praktik hos dom.
Det visade sig sen att hon var chefen (!!!)

En till nice sak är att jag gick till gymmet, för första gången på en evighet. Jag var rädd att det skulle vara sådär fruktansvärt jobbigt som det brukar va när man tränar första gången efter en förkylning, men det gick faktiskt jättebra.
Jag powerwalkade i 15 minuter och sprang i 10 och så lite styrka på det. Helt okej start ändå.


Superredo för första advent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar