fredag 6 november 2015

Hostig helg

Nu är det helg, en hostig sådan för min del. Men det betyder inte att man inte kan fredagsmysa.

Jag hade bara en lektion idag, en frågestyrd laboration inför stundande tenta. Välbehövligt måste jag säga, vissa delar är verkligen sjukt svåra. Särskilt det här med att räkna ut upplösning manuellt. Jag är inte jättetaggad på matematiska uträkningar på tentan liksom.

Labben slutade i alla fall tidigt och jag var hemma vid tolv, så jag har haft en väldigt lugn dag med bokläsning, korsordslösning (mer avslappnande än så blir det inte) och fredagsfika.
Och nu väntar gomiddag och fredagsmys.

Efter att ha köpt min gryta har jag nästan bara lagat grytor, så idag kände jag att det var dags för lite variation. Kyckling med zucchini, ungsbakade brysselkål och haricots verts i ugn (blir som pommes frites).
Och efter det grönsaksstavar med dipp.

Bättre fredagsmys får man leta efter.

Jag hann dessutom med att köpa en fredagsbukett förut. Så underbart med blommor alltså, det får verkligen hela lägenheten att kännas finare!

Nu ska jag nörda gamla doctor who avsnitt tills Dennis kommer hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar