söndag 1 november 2015

Vecka 44

Ännu en vecka har gått mot sitt slut, och det har varit en intensiv sådan.
Linnéa har varit här sedan i torsdags, jag har besökt turning torso, investerat i en fantastisk gryta och sett båda draktämjarfilmerna.
Och så var mormor och morfar här igår.

Och halloween förstås!

Men jag börjar från början. Skolmässigt har veckan varit okej, och när jag skrev ut veckoschemat förut insåg jag att kommande vecka är ganska lugn. Bara en lektion om dagen, så jag har massor av tid för egna studier, perfekt med den annalkande tentan!

Linnéa kom som planerat i torsdags, och i fredags hittade vi på massor av spännande saker. Förutom att jag äntligen köpte min le creuset gryta (och en mon ami mugg + skål, bild kommer senare) så fick vi åka upp i turning torso. Jag skojar inte!
Linnéas syster var här ifrån Göteborg och skulle köpa en soffa, av en man som bodde i turning torso.
Det var så coolt att få gå in där, jag vet knappt hur jag ska beskriva det!
Hallen och hissarna kändes som ett rymdskepp, och dom hade en reception som är bemannad dygnet runt. Och utsikten var fantastisk.
Han berättade att man kan se ända till Köpenhamn när det är bättre väder.

På lördagen gick Linnéa och jag runt i stan, kollade in Möllan och fikade lite, och sen kom Mormor och Morfar. Mina efterlängtade morföräldrar.
Jag kan knappt beskriva hur mycket jag saknat dom!

Morfar fyller 70 nu till veckan, och dom hade bestämt sig för att fira i Tyskland, så dom kunde stanna förbi och ta en sen lunch med mig på vägen ner.
Jag saknar verkligen att bo nära min släkt alltså.

På kvällen var det halloweenfirande, med utklädnad så klart, i form av fest hos en klasskamrat. Jag körde på 20-tals tema och Dennis var pirat. Det var en trevlig kväll, men vi stannade inte särskilt länge.



Hade lyxen att bli sminkad av Linnéa


Är inte det här det sötaste någonsin? En tax med ett
taxgosedjur, jag döööör!!!


Turning Torso



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar