onsdag 28 oktober 2015

Sömnigheten tar över

Idag somnade jag när jag kom hem från skolan, klockan tre.
Jag brukar inte sova på dagarna, men tröttheten slog verkligen till.
Jag tror att det har med studiestressen att göra, det är så mycket att jag har svårt att räta ut mina tankar. Hur strukturerad jag än är, så känner jag mig efter och det tar på krafterna.
Idag var dessutom en märklig dag i skolan. Vi hade seminarium som spårade ur rätt rejält, och det var riktigt dålig stämning i klassrummet. Sånt tar tyvärr på krafterna.

Jag får dock släppa allt för en liten stund ikväll, pappa har nämligen frågat med mig på bio, och det ska bli så skönt. Vi ska dessutom äta lite innan med några andra bekanta så det blir en helkväll. Perfekt för att samla lite krafter, och det kommer jag behöva.

Jag har en rolig vecka framför mig med besök från Linnéa, halloweenfest och en snabbvisit från mormor och morfar.
Allt det är kul, men för att det ska gå måste jag vara sjukt strukturerad och prioritera bort andra saker. Den här veckan har tyvärr gymmet fått strykas, det går helt enkelt inte att göra allt.



Dom här böckerrna är mina bästa vänner just nu (eller inte) som tur är, är den ena boken inte det 
tråkigaste jag har läst i mitt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar